18PL

Salam all,
aku pon xtau whether aku berani ker tak nak citer mender nih kat korang,
tapi aku cume tertanya-tanya naper mender nih berlaku kat aku..

ok, nak dijadikan cerite, aku g kerja pagi2~
kol 5.30 aku dh bangun, masak lauk nak dibuat bekal (xmampu nak beli kat kafe ofis yg mahal~)
kol 6 mandi and solat subuh kol 6.20 dah kene kuar sebab bas akan smpi kol 6.35
so memandangkan rutin aku yang berpagi-pagi nih aku akan penat
kire kurang tido la, apatah lagi kalo malam tu kuar
gi shopping ker, dating ker, gatering ker~
so selalu gak la aku akan tertido dalam bas..
tapi kadang-kadang tido dalam bas tuh xcukup pon~

so, nak dijadikan citer lagi sekali
if aku xcukup tido , aku akan tido kat dalam opis
yakni di dalam bilik aku lah~
1st time aku tido- ari jumaat tengahari baring ats sejadah (lampu tutup)
2nd, 3rd- weekdays bese tdo atas meja (lampu tutup)
4th time (tadik la)-tido kat meja (lampu bukak)
sebanyak aku tido seperti yang kat atas tuh
semua time tuh aku macam diganggu~
aku tido (memang betol2 tido~)
tapi ada one time dalam waktu tido tuh aku cam terjaga
tapi aku xboleh bangun
kepala aku berat sangat & aku dengar bunyik berdesing yang sangat kuat~
aku xmampu nak bangun apatah lagi nak gerakkan badan aku
tapi alhamdulillah dalam ke empat2 masa tersebut aku ingat kat Allah~
aku baca ayat kursi pelan2 dalam hati
walaupon tersangkut2 tapi aku berjaye habeskan
and pelan2 aku akan berjaye gerakkan badan aku
and last2 terjage~

Ya Allah adakah ini seme perasaan aku jer??
or memang ade yang menghuni bilik aku nih
aku berserah kepada Mu ya Allah
niat ku datang ke sini hanya untuk berkerja
tetapkanlah hati hamba Mu ini Ya Allah~
AMIN..

until then~



Comments

Popular Posts